Gyorssegítség

Orvosi ügyelet: 16-08h, hétvégén, munkaszüneti és ünnepnapokon: +36(29)440-074

Önkéntes tűzoltók: +36(30)528-5493

Közvilágítás hibabejelentés:

Telefonon: +36(29)635-435 (Hivatali időben, azaz Hétfőn 08:00-18:00, Kedden - Szerdán - Csütörtökön 08:00-16:00, Pénteken 08:00-14:00)

Internetes hibabejelentő felület elérhetősége, ahol online bejelenthető a közvilágítási hiba:

https://kozvilhiba.hu/hibabejelentes


TRV Zrt. hibabejelentő (víz, szennyvíz): +36(80)205-157

Közterület-felügyelő :


Szelektív hulladékgyűjtés

Házhoz menő szelektív hulladékgyűjtési időpontok:

2018. május 1. (kedd)

2018. május 15. (kedd)

2018. május 29. (kedd)

2018. június 12. (kedd)

2018. június 26. (kedd)

2018. július 10. (kedd)

2018. július 24. (kedd)

2018. augusztus 7. (kedd)

2018. augusztus 21. (kedd)

2018. szeptember 4. (kedd)

2018. szeptember 18. (kedd)

Zöldhulladék szállítási időpontok:

2018. május 15. (kedd)

2018. június 12. (kedd)

2018. június 25. (hétfő)

2018. július 10. (kedd)

2018. augusztus 7. (kedd)

2018. szeptember 4. (kedd)

2018. szeptember 17. (hétfő)



Kereső



Tájékoztatás a hulladékszállítás során juttatott zsákokkal kapcsolatosan

A hulledékkezelést végző közszolgáltató az előzetes tájékoztatás szerint 2017 júniusától változásokat léptetett életbe a hulladékgyűjtés területén.




A változtatások érintették a kommunális gyűjtés napját (szerda helyett kedden lesz a jövőben), a szeletív gyűjtés gyakoriságát (június 13-től kétheti rendszerességgel történik) és a zöldhulladék gyűjtést (módosult a gyűjtések napja - június 6. helyett június 13 pl. - és a juttatott zsákok száma - a kitett zsákokkal azonos számú zsákot ígért a szolgáltató) is.

Az új szolgáltatási rend szerint június 13-a volt az első olyan nap, amikor mind kommunális, mind szelektív, mind pedig a zöldhulladék gyűjtése időszerű volt.

A mai nap során több lakossági jelzés érkezett az Önkormányzathoz azzal kapcsolatban, hogy az ígértekkel ellentétben nem kellő számú szelelktív- és zöldhulladék gyűjtő zsákot hagytak az ingatlanoknál a szállítást végző ÖKOVÍZ Nonprofit Kft. munkatársai.

Többen észrevételezték azt is, hogy szerintük nincs értelme az elkülönített gyűjtésnek, ha végül összeöntik a különböző hulladékokat.

A jelzett problémákkal kapcsolatban telefonon megkerestem az ÖKOVÍZ Kft. általános vezetőjét, Ságodi Nándor Urat, aki az alábbiakról tájékoztatott:

- Elmondta, hogy a szállítás ugyan egy napon történik a különböző hulladékfajták tekintetében, azonban a kihelyzett hulladékokat fajtánként más-más autó gyűjtötte be, tehát nem igaz, hogy "összeöntenék" a különböző hulladékfajtákat. A szolgáltatónak érdekében áll az elkülönített gyűjtés, hiszen az Európai Uniós elvárásoknak való megfelelés érdekében csökkenteni kell a lerakóra kerülő hulladék mennyiségét és növelni az újrahasznosításra kerülő hulladékok mennyiségét. Az EU által is kitűzött célok elérése érdekében a hulladékkezelést koordináló NHKV Zrt. a közszolgáltatókat pénzügyileg is arra ösztönzi, hogy a lerakóra kerülő hulladékok mennyiségét csökkentsék, az újrahasznosítható hulladékok mennyiségét növeéljék. A közszolgáltatóknak, így az ÖKOVÍZ Nonprofit Kft.-nek is tehát érdekében áll az elkülönített gyűjtés, nem cselekszik az érdekeivel ellentétesen.

- A szelektív- és a zöldhulladékok gyűjtésére szolgáló zsákokkal kapcsolatban a cég vezetője elmondta: a zsákok beszállítása körül adódtak problémák, amelyek ellehetetlenítették az előzetesen ígért zsákmennyiség juttatását az ingatlantulajdonosok felé. Éppen ezért a nap elején 2-2 zsákot biztosítottak maximálisan egy-egy ingatlan esetében, ám a nap végére elfogyott a zsák a gépkocsikról, így előfordult olyan, hogy már egyáltalán nem tudtak zsákot adni. A megrendelt zsákok napokon belül beérkeznek a közszolgáltató raktárába, így a következő kommunális járat alkalmával (június 20.) biztosítanak további "zöld" és "sárga" zsákokat. A közszolgáltató ígéretet tett arra, hogy mindkét zsákból nagyobb mennyiséget juttat el a Sülysápi Polgármesteri Hivatalba, azért, hogy mindazok, akik a mai nap folyamán nem kaptak zsákot, beszerezhessék azt.

A kialakult helyzet miatt a közszolgáltató nevében Ságodi Nándor szíves elnézésüket és megértésüket kéri. Ehhez a magam részéről én is csatlakozom és bízom abban, hogy a jövőben nem lesz hasonló probléma zsákokkal.

Horinka László

polgármester


2017-06-13 21:18




Új hozzászólás

Hozzászólások Oldalanként